torsdag den 23. august 2007

Endelig tilbage til bloggen

Nu er jeg endelig kommet herind igen. Jeg er blevet lidt klogere på blogs og andre sociale teknologier i mellemtiden. Og har mange ideer til hvordan de kan kvalificere refleksion i læreprocesser.

Jeg har også gjort mig nogle tanker om, hvordan forholdet mellem de mere individuelle værktøjer som blogs, RSS og social bookmarking på den ene side og social-konstuktionistiske læringssystemer og wikis er på den anden side. De synes at mødes der, hvor den individuelle refleksion og tilrettelæggelse reflekteres i netværket. Det har jeg skrevet en lille artikel om til ARGOS nsæte nyhedsbrev.

Mere om det en anden gang.

Jeg er her stadig primært for at lege.

1 kommentar:

Lene sagde ...

Den leg følger jeg med i - og deltager lidt nu!
Det der især fanger mig, er det, du skriver om mødet mellem indvidualitet og fællesskab ved hjælp af sociale teknologier. Og videre, at det der kitter individualitet og fællesskab sammen er refleksion.
Her på bloggen - hvordan styres, organiseres og opbygges dialogen mellem dig og alle os, der leger med, så det bliver en lærende refleksionsproces? Eller - hvordan bliver bloggen til mere end løs snak (og dermed ses tydeligt, at jeg ikke tænker løs snak som refleksion og læring!)?
Eller - kan man måske i virkeligheden se anderledes på refleksionsprocesser - som meget mere ustrukturerede processer?
Ok - mange spørgsmål - men glæder mig til at høre, hvad du tænker.